Komment

A kupon két oldala

2012. 10. 05. • Szerző: yudy
A kupon két oldala

Divatba jöttek a kuponok. Naponta bombáznak minket az interneten és e-mailben reklámokkal, a különböző kuponos cégek az ajánlataikkal. Sok esetben akár ötven százalék az árengedmény, de előfordul hatvan, sőt hetven százalék kedvezmény is.

 

Sokan nem tudunk ellenállni a kísértésnek, és vásárolunk. Tesszük ezt még akkor is, ha egyébként nem készültünk vásárolni, vagy esetleg még szükségünk sincs az adott árucikkre vagy szolgáltatásra. Kifizetjük előre a kupont, azzal a boldog érzéssel, hogy nagyon jó üzletet csináltunk. Ezután elküldik nekünk a terméket; miután megadtuk címünket -, vagy egyeztetünk egy időpontot, amikor igénybe vehetjük a kuponnal megvásárolt szolgáltatást. Ez nagyon sok minden lehet: szállodában eltölthető pihenés, étterem fodrász, kozmetikus, nyelvtanulás, színházjegy, fogászati kezelés vagy akár menyasszonyi ruha, vagy annak kölcsönzése is. Nincs is ezzel semmi baj. A baj akkor kezdődik, amikor a kuponos vendéget, vagy vásárlót másképp kezelik, mint azt, aki teljes árat fizetett az adott szolgáltatásért.
Nemrég az alábbiakat olvastam egy "szakember" blogjában , melynek címe az volt: Bónusz Brigád, Kupon Világ - Meneküljön, ki merre lát! (http://szallodaimarketing.hu/blog/11-bonusz-brigad-kupon-vilag-menekuljon-ki-merre-lat A Szerk.) "Azok a vendégek pedig, akik élnek a féláras lehetőséggel, és felvonulnak a hotelben a bőröndjeikkel - nem bántóan írom, de - az "olcsó" vendégek. Ők a helyszínen nem fognak fizetni, viszont mindent úgy használnak ki, "laknak le", "spájzolnak el", mintha az járna nekik. Úgy érzik, nekik a hotel ugyanazt kell, hogy nyújtsa, mint másoknak, és nem ritkán reklamálnak mindenért, miközben olcsó szatyraikban kintről behozott dugi-italok lapulnak. Fura népség..."
Megdöbbentő. Magukat szakértőnek nevező emberek le mernek ilyet írni.
Ezzel szemben saját tapasztalatom, hogy ha kuponnal érkeztem - tisztelet a kivételnek - előfordult, hogy másodrangú állampolgárként kezeltek. Valahogy mindenből a gyengébb minőség jutott. Sok-sok telefonálás után (mikor is a kupon beválthatóságának helyét nem értem el) végre tudtam időpontot egyeztetni a szolgáltatást kínálóval. Végül, mikor megérkeztünk - barátnőm kicsi gyerekkel a város túlsó végéből - közölték, hogy lejárt már a kupon beválthatósága, nem tehetnek értünk semmit, a pénzünket kidobtuk az ablakon. Manikűrösnél/pedikűrösnél a körömlakk a létező legolcsóbb kategóriájú termék volt, ami nem akart megszáradni, ráadásul úgy bocsájtották a vendéget útjára, hogy nem is szóltak, hogy még várni kellene. Talán mondanom sem kell, hogy a harisnya felhúzása után mivé lett a frissen lakkozott köröm. Kár volt az időért és a pénzért. Szállodában a kuponos vendég azt a szobát kapta, ahová a teljes árat fizető vendéget már be sem mernék tenni. Az ígért bőséges büféreggeli pedig elégségesnek is alig volt nevezhető.
Kedves Szakértők! Tisztelettel kérem Önöket, hogy ha ezt Önök tanácsolják mint szakemberek a szolgáltatóknak, ne tegyék. Azoknak a szolgáltatóknak, akik élnek a kuponozás adta lehetőséggel semmilyen módon nem szabad megkülönböztetni a teljes árat fizetett vendégeket kuponnal érkező társaiktól.
Nem vagyok szakértő, csak véleményem van. Szerintem a kupon egy lehetőség, nem pedig jótékonysági akció. A kupon kibocsájtójának üzleti célja van vele. Segítségével nagyon sok ember megismerheti - adott esetben - megszeretheti a kínált terméket vagy szolgáltatást. Ha ez történik, teljes áron is fog vásárolni belőle, vagy igénybe veszi. Természetesen olyan is fog élni a lehetőséggel, aki ezt nem engedheti meg magának. Őket olcsó vendégnek nevezni, több mint hiba. Ha hátrányosan megkülönböztetnek valakit, akkor nemhogy jó hírét nem fogja vinni az adott helynek, de még az őt ért sérelmeket is elmeséli, így pontosan ellenkező hatást érnek el, mint szerettek volna.
Azonban vannak olyan szolgáltatók és forgalmazók is szerencsére akik tudják, hogy a kupon lehet egy hosszú, és mindkét fél számára kellemes és megelégedéssel szolgáló kapcsolat kezdete. Önöknek köszönjük a lehetőséget. Élni fogunk vele, és ha módunk lesz rá, visszatérünk teljes áron is. Kérjük ne hallgassanak a szakmájukhoz nem értő szaktanácsadókra, mert könnyen előfordulhat, hogy Önöktől fognak menekülni a vendégek, ki merre lát.

 

 


Szerző:
yudy
Budapest

1901
Követem

« Előző cikk
Következő cikk »
Mi megesszük a chipset, a chipses zacskó pedig minket?Mi megesszük a chipset, a chipses zacskó pedig minket?
Ha sétálgatunk a parkban, vagy ha egyszerűen csak az utcán kutyagolunk, gyakran megzavarja a zöld, színes virágokkal vagy ...
Kié a Föld holdja?Kié a Föld holdja?
Bizonyára sokakat meghökkent ez a kérdés, pedig nem is olyan égbekiáltó marhaság ilyesmit kérdezni, ha át akar nézni az ...

Legnépszerűbb cikkek »
Panaszlevél a hotelnekPanaszlevél a hotelnek
Köszönöm, hogy ellátogathattam Hotelükbe! Élményekkel teli éjszakámért cserébe fogadják szeretettel építő kritikámat: ...

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése: