Technika/Életmód

A luxus népautó

2015. 06. 26. • Szerző: Rick
A luxus népautó

A VW 2002-ben beszállt a luxusautók piacába is. A luxus modelljüket a második generációs A8-assal közösen fejlesztették, és 2002-ben kezdte pályafutását az új modell. A Phaeton megjelenése óta két modellfrissítésen esett át és csökkentek a választható erőforrások is. A tesztelt modell már a legújabb változat, amit Magyarországon két motorral forgalmaznak és talán a legolcsóbb a luxus kategóriában kezdőárával.

Sportos orr, új technológiákkal
A felfrissült Phaeton luxus limuzin a legnagyobb VW sedan, ami sokkal sportosabb lett az első megjelenéséhez képest, ami nagy fejlődést mutat a luxus népautó megjelenésében. A Phaeton Kínai piacon népszerűbb, de Európában nem igazán, ami a jelenlegi választékon meg is látszik. A második felfrissítéssel már a legújabb rendszereket, technikákat kapta meg és a jelenlegi autó piachoz illő design-t. A nagy sedan a népautó márkanévhez hasonlóan a riválisokkal szemben olcsóbb, de a minőségi szintet itt is tartják. A luxus modell 2002-es bemutatóra közösen készült az Audi A8-val.
 
A hazai piacon is látható, hogy a drágább A8-as sikeresebb és a használtautó piacon is nagyobb a kínálat. A VW luxus sedan sajátos stílusát feljavították a legutóbbi modellfrissítéssel, ami igazán sportos megjelenést ad a méretes nagy sedan-nak. A méretes súlyos modell sötétebb fényszórókat és króm kiegészítő elemeket kapott az orrán, amit szépen mértékkel használtak rajta. Az oldal vonalvezetése teljesen elnyúlik, de az ajtók vonalvezetése a hátsó ajtónál, a Golf-hoz hasonlóan hirtelen megtörik, ami egyik érdekessége a luxus sedan-nak. A méretes ajtói elég nagy helyet adnak, hogy könnyedén belehessen ülni hátra és előre, az ügyfelektől függően mindegyik helyen kényelmesen belehessen szállni. A hátsó része nem nagyon változott meg, de a megújult modell az eredeti dupla kör hátsó világítás kialakítása helyett teljesen LED hátsó lámpákat kapott, valamint meghagyták a méretes hátsó jelvényt. Összességében a megjelenése sokkal elegánsabb és jobban megfogja az új fiatalabb ügyfeleket az új sportosabb stílusvilágával, a nagy luxusautó felszerelésével és méreteivel is.
 
Prémium minőség az utastérben
A luxus népautó utasterében minőségi anyagokat is felhasználtak, mint pl. a valódi fa betétek. A második felfrissülés ellenére még mindig a régi mérő órákat használja, amiket még az első generációs VW Touareg prémium SUV is. A kormánykerék méretes, ahogy az Phaeton külső és belső méretei is. A luxus sedan a vezetőnek sportos vezetési élményt biztosít, de várhatóan olyan ügyfelek is választják majd, akik sofőrrel fogják használni, mint vállalati jármű. Az utastér bőr ülései minőségben is a luxust adják, ahogy a választható hátsó két vagy három személyes üléssorral. Az előbbi drágább, ami egy sofőrrel használt luxus limuzint ad az ügyfélnek négy üléssel, amelyik változatban már alapfelszerelés része, hogy az utas oldali első ülést a hátul ülő is állíthatja, valamint a középső ülés helyett egy könyöktámaszt kapnak rengeted gombbal a hátul ülők, valamint beépített kis hűtővel.
 
A vezetőülés jó oldaltartást és kényelmet biztosít, valamint a teljesen elektromosan állítható és két beállítás menthető is. A vezető indításkor a beállított méretéhez igazodik a kormánykerék, addig a könnyebb beszállás érdekében a maximális magasságban helyezkedik el. A memóriás vezető ülésen állítható a lábtámasz, az ülés helyzete, a háttámla, a fejtámla beállításai, valamint lehet 1-es és 2-es gombra elmenteni, így ha két személy használja az autót egy gombnyomással a megfelelő beállításra igazítja át a vezető ülést. A minőséget éreztet és tovább fokozza a luxust a VW utasterében elhelyezett analóg óra a két szellőző nyílás között a középkonzolon, amik leállított motornál rejtve vannak a fa betét mögött és csak az óra látszik, de indítás után előbukkannak.
    
A frissítés után új rádiót kapott a VW, ami talán egyszerűbbé teszi a beállítások elérhetőségét, az érintőképernyős méretes kijelzőn. A luxus sedan kulcsnélküli nyitással és indítással is fel volt szerelve, amivel szintén a kényelmet fokozzák. A Phaeton fehér szellőztetett bőr üléseket kapott elöl és hátul, valamint a tesztelt modell még 4 zónás klímával is fel volt szerelve, illetve állítható felfüggesztést is kapott, ami a sportos megjelenéshez illő keményebb futóművet, az utazáshoz nagyon szükséges lágy futómű beállítást is lehetővé teszi. Az automata Tiptronic váltó váltósapkája szintén elég méretes a jelenlegi Audi Tiptronic váltósapkákhoz képest, ami a régi modellekben még jelen volt. A vezetésnél hozzákell szokni, hogy a feláras automata váltó kormány váltó fülei ne zavarják a vezetőt a bajuszkapcsolók használata mellett, mivel a Phaeton esetében elég távolra kerültek a váltófülek a kormánytól az új generációs kormányváltókhoz képest, de ez a megjelenésekor még megfelelő volt. A Tiptronic váltón még a váltókaron is lehetőség van kézi váltásra. A hátsó üléssorban igazi tágas királyi hely fogadja az utasokat, akiknek lehetőség van a hátsó ülések állítására, valamint a 4 zónás klíma lehetővé teszi a hátsó üléssorban az ideális hőfok beállítását, a szellőző nyílások beállítását, az ülésfűtés bekapcsolását is, valamint középen elhelyezett képernyő mutatja a beállított adatokat.
    
A 4MOTION összkerék-meghajtásának köszönhetően csak a két szélső ülésen kényelmes a hosszabb utazás a hátsó üléssorban. Az DYNAUDIO hangrendszer pedig biztosítja a tökéletes hangzást a kedvenc számunkhoz, ami 614 000 Ft-os felár az alap audio rendszeren felül. A luxus sedan-ban a hátul utazó szintén zárhatja vagy nyithatja az ajtókat, mivel külön központi zár kapcsolót helyeztek el a hátsó ajtókon, valamint a napfény rolókat, amik túl erős napfény esetén elsötétíthetik az utastér hátsó részét.
Az utastere az 5 személyes változatnak kiváló kényelmet biztosít a hátul utazóknak, ami inkább hétköznapi kivitel a luxus sedan-ból. Az alacsony kereslet miatt viszont csak két motorváltozattal és ülés elrendezéssel lesz elérhető. Az ügyfelek csomagjainak pedig szép nagy tágas csomagtér áll rendelkezésre, ami 500 literes és gombnyomásra nyílik vagy záródik, ami már kihagyhatatlan a luxus modellekből. A csomagtér ajtó nagy mérete miatt jó erős hidraulika gondoskodik a csomagtér ajtó megtartásáról.
Kiváló utazóautó, sportos menetteljesítményekkel
A luxus nagy sedan a jelenleg kapható leggyengébb motorral volt felszerelve, ami egy 3.0 literes TDI V6 dízelmotor 245 lóerővel, ami olyan gyári gyorsulási adatot produkál, mint a Volkswagen CC a 2.0 TDI 177 lóerős dízelmotorral. A luxus autó több, mint két tonnás tömegéhez a 245 lóerős dízelmotor már elég, de aki jobb menetteljesítményt szeretne azok választhatják az erősebb V8-as benzinmotort, ami még Magyarországon elérhető vagy a némelyik piacon választható 6.0 literes W12-es motort, ami megtalálható a Bentley Continental modellekben is, valamint az Audi A8L-hez még most is elérhető. A 3.0 literes dízel alapmotorral szerelt modell elegendő erőt ad a több, mint kéttonnás luxus modellnek, ami így 8.3 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. A csúcssebessége csak 238 km/óra, de a többi motor változattal már 250 km/óra a csúcssebessége. A Németországban forgalmazott motorok közül Magyarországon a 3.6 V6 4MOTION (280 LE) motor nem választható. A sportos vezetési élménye mellet kiemelkedő kényelmet nyújt, ami a megfizethetőbb árú Audi A8 2. generációnak felel meg, mivel ez a modell még a 2. generációs Audi A8-val készült közösen.
 
Az úttartása és az ülések oldaltartása sportos vezetésnél is kiváló és helyén tartják az elöl ülőket, valamint akinek a D-mód az automata váltón túl hétköznapi, azok az S-móddal megvadíthatják a luxus sedan-t vagy választhatják a kézi váltás módot a váltókarral, esetleg a kormányváltó esetén a váltófülekkel. A dízelmotor ellenére nem zavaró a hangja a 3.0 literes V6-os TDi-nek. A 8.3 másodperces gyorsulás mellé 8,5 literes átlagfogyasztás jár, ami egy ekkora autóhoz nem is rossz. A D-módban a váltó gyorsan és hatékonyan vált, az alacsony fogyasztás végett, de az S-módban a lehető legmagasabb fordulatszámot engedi használni a váltó, ahogy az Audi Tiptronic váltói is. A méretes multifunkciós kormány a fontos funkciókat elérhetővé teszi, a kormány elengedése nélkül.
A városi használatra nem a legalkalmasabb az 5 153 mm-es hossza miatt is, amivel elég nehézkes parkoló helyet találni ahova tökéletesen elférne, az utazás viszont nagyon csendes kényelmes benne, ami várható egy ilyen nagy értékű luxus autónál. Az automata váltója gyorsan és szépen vált hiába megyünk 50 km/órával városi tempóban vagy 130 km/órás autópálya tempóban. Az ügyfelek elvárásainak tökéletesen helytálló VW Phaeton talán az egyik legolcsóbb elérhető új luxus autó a piacon, amivel még mindig nem hoz sok ügyfelet a VW-nek, ami látszik a használtautó kínálaton is. A méretes 19”-es felnik ellenére még a rosszabb utakon is nyugodt komfortos utazást biztosít. A méretes felnikre Dunlop SP Sport Maxx GT abroncsok kerülnek 225/40 ZR19 (100Y), amik biztosítják a tökéletes tapadást.
 
VW Phaeton riválisok:
A Phaeton riválisai közül legközelebb az Audi A8/S8, BMW 7er, Lexus LS és Mercede S-osztály mondható. A VW Phaeton 21,9 mil. Ft-val kezdődik, amivel a legolcsóbb a kínálatban. Az Audi A8 23,1 mil. Ft-val (76 500 €) kezdődik, amiért egy normál tengelytávú 5 személyes 3.0 TDI clean dízelmotorral szerelt változatot kapunk, a motorja 258 lóerő leadására képes, ami csak 8 lóerővel erősebb, mint a VW Pheaton-é. A BMW 7-es belépő szintű változata a 730d, ami 23,6 mil. Ft-val (80 900 €) kezdődik és ez a változat egy 3.0 literes 258 lóerő (190 kW) teljesítményű dízelmotort kap.
 
A Japán riválisa viszont elég magas áron kezdődik, ami a 30,9 mil. Ft-os kezdőára jelenti, amiért egy LS 600h változatot kapunk, ami az egyetlen hajtáslánc változat, amivel elérhető és ez a full-hybird hajtáslánc biztosítja a nagy teljesítményt, az alacsony fogyasztása mellett. Az LS Lexus-ok lehetnek elegáns és sportos megjelenésűek, az utóbbiról az F-Sport változat gondoskodik a vezetési mód választóval. Az ügyfelek még választhatják L-hosszú tengelytávú változatban is. Az utolsó számba vehető riválisa a nemrég bemutatott új generációs S-osztály, ami már TFT kijelzőt használ az analóg mérő órák helyett (fordulatszámmérő, sebességmérő, stb.). A Mercedes zászlóshajója 24,8 mil. Ft-val (82 140 €) kezdődik, amiért egy S350 BlueTEC dízel 258 lóerő teljesítményű, normál tengelytávú változatot kapunk. A szlovákiai piacon viszont azonos összegért az S300 BlueTEC Hybrid változatot is megkapjuk, így az ügyfelek választhatnak, hogy a gyengébbet, de természet kímélő takarékos változatot akarja, ami 204+27 lóerő teljesítményt tud leadni, vagy egy tiszta dízel változatot, ami 258 lóerőt képes leadni. A változatok között még megtalálható a hosszított tengelytávú változat is, de aki sportosat akar, azok kiegészítheti az AMG sport csomaggal is. A riválisokat nézve ha az ár számít a VW Phaeton nyeri a versenyt, aminek csúcsváltozatát extrák nélkül 29,7 millió Ft-ért kapjuk meg, ami egy négyszemélyes luxus kivitel, aminek orrában egy 4.2 literes V8-as benzinmotor rejtőzik 335 lóerővel.
 
A kínálatot tekintve viszont a riválisok jobbak, a szélesebb erőforrás, felszerelés, váltó, sport keigészítők stb. terén. Az Európai piacon viszont az Audi, Mercedes és BMW luxus sedan-okra nagyobb a kereslet, aminek köszönhetően alig alig látni az utakon VW Phaeton. Aki megteheti, hogy luxus modellt vesz azok inkább a három rivális közül választanak, amiket sokkal egyedibbre lehet összeállítani, de a VW Phaeton is helyt áll velük szembe, ahhoz képest, hogy még mindig az első generáció fut belőle.
- Kartos „Rick” Patrik -


Szerző:
Rick
Szlovákia, Komárno
Férfi
1993
Követem

« Előző cikk
Következő cikk »
Körbenézni egy videóban? A Virtuális Valóság új szintjeKörbenézni egy videóban? A Virtuális Valóság új szintje
Nincsen olyan opció hogy a kamera mögött, mert minden előtte van! Már Facebookon is élvezhetjük. ...
Fejet cserélhetünk nemsokáraFejet cserélhetünk nemsokára
Néhanapján egy-egy jó hírt is olvashat az ember, feltéve, ha van egy kis szerencséje. Úgy látszik most rám járt a szerencse ...

Legnépszerűbb cikkek »
Kis írógép történelemKis írógép történelem
Manapság a számítógép szinte teljesen kiszorította, de a mai napig vannak hívei és főleg gyűjtői. Az írógép sok változáson ...

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése: