Sport

Az Audi nyert, Davidson megsérült

2012. 06. 18. • Szerző: Noble
Az Audi nyert, Davidson megsérült

Az idei 24 órás sem hozott ellenfelet az Audiknak, a Toyoták nem bírták a távot, a négykarikások házi versenyén izgulhattak a nézők.

 

LMP1: Az idei évtizedben összesen kétszer voltak képesek megverni az Audit. 2003-ban a Bentley győzedelmeskedett (bár lényegében az is egy Audi konstrukció volt), 2009-ben a Peugeot hódította el a trófeát. 2012-ben a Toyota próbálkozott, két igazán ígéretes autóval. Késő délután Davidson az amatőr kategóriában induló Perazzini Ferrariját körözte a Mulsanne kanyar felé haladva. Perazzini nem vette észre az érkező Toyotát, a belső ívre húzódott. Davidson Toyotája a levegőbe emelkedett majd nem sokkal a gumifal előtt ért földet és nagy sebességgel belecsapódott. Perazzni szintén belecsúszott a gumifalba, az autója fejtetőn állt meg. Mindkét versenyző saját erejéből képes volt kiszállni az autóból, de Davidson később hátfájdalmakra panaszkodott. Kórházba szállítás után csigolyatörést diagnosztizáltak nála, mellyel előreláthatólag 2-3 hónapot ki kell hagynia. Az ütközés erejét jelzi, hogy egyórás Safety Caros periódus következett utána, a gumibálák mögötti szalagkorlát javítása miatt. A másik Toyota sem élte túl sokkal társát, a biztonsági autó távozása után az aktuális pilóta, Kazuki Nakajima eltalálta a verseny szenzációjának titulát Nissan DeltaWinget. Motoyama kétségbeesetten próbálta megjavítani a Nissant, az már nem kelt életre. A Toyota sorozatos meghibásodások után szintén kiesett. Ezek után a kérdés már csak az volt, melyik Audi nyer a négyből? A két Ultrát kisebb technikai hibák és balesetek hátráltatták a verseny folyamán, a 3-as számú egy olajfolt miatt kétszer is nekiment a gumibáláknak. A második eset után egy körrel a 2-es számú Audival McNish szintén eltalálta a falat. Minden esetben javítható volt a kár, de az időveszteség miatt eldőlt, hogy a tavaly győztes Fässler/Lotterer/Treluyer trió duplázni tud idén. Másodiknak a Capello/Kristensen/McNish hármas jött be, harmadik a Bonanomi/Jarvis/Rockenfeller-féle ’újonc csapat’ lett. Negyedik helyre a negyedik Audi helyett a Rebellion Racing Loláját hozta be a Prost, Jani és Heidfeld.
LMP2: Számítani azért lehetett a meglepetésre, de az ember inkább azt várja, hogy a papírforma érvényesül. Újoncként érkezett a Starworks Motorsport a versenyre, de hibátlan versenyzésükkel és gyors versenytempójukkal rögtön a győzelemig jutottak. A Potolicchio/Dalziel/Kimber-Smith alakulat után az esélyesnek tartott Beche/Thiriet/Tinseau vezette Oreca Nissan lett a második, harmadik helyen pedig a Pecom Racing végzett. Ebben a kategóriában a versenytempó döntött, az elől végzett autókat nem befolyásolták komolyabb technikai hibák.
GTPro: Győzni jött az AF Corse Fisichella/Bruni/Vilander hármasa Le Mans-ba, de szerdán Fisico pozdorjává törte a Ferrarit a szabadedzésen. A csapat őrült tempójú javításba kezdett és csak az indulásban reménykedett. Az újjáépített autó végül a harmadik időmérő edzésen gördült újra pályára, és a 7. rajthelyet szerezte meg kategóriájában. A riválisok nem bírták a hosszú távot, az Aston Martin és a Chevroletek is többször látogatták a falat. A Corvette-eket több technikai hiba is sújtotta, dolgos volt a 24 óra a szerelőknek. A rivális Luxury Racing Ferrariját is elérte a defekt, így az AF Corse nagy meglepetésre a kategória első helyén találta magát. Nem a nyeretlen kétévesek csapata révén az 51-es számú Ferrari megtartotta ezt a helyezést és hozta vissza a sírból a versenyt a csapat és a versenyzők óriási erőfeszítési árán. Második helyen a Luxury Racing Ferrarija végzett, harmadik pedig a Fernandez/Mücke/Turner felállású Aston Martin lett.
GTAm: ’Ahol a pénz, ott a hatalom’, a szólás szerint, és ez a hatalom most a pénzzel megtámogatott csapatot fosztotta meg a győzelemtől. 20 perccel a verseny vége előtt még az Imsa Performacne Porschéje állt az élen, a Porsche Szuperkupában edződött Armindoval a volán mögött. A kiálláson azonban versenyzőcsere is történt, beült a csapat pénzembere, hogy ő fejezze be a versenyt. Pons a mezőny leglassabb köreit autózva könnyű préda volt a tavalyi győztes Larvre Competition Bornhauser/Canal/Lamy összeállítású Chevroletje számára. A Corvette átvette a vezetést, és magabiztosan nyert. Második helyre hozta Pons a Porschét, ami közben defektet is kapott, de az őt 5 kör hátrányban követő             Krohn Racing Ferrarija már nem tudta utolérni.
Nyolcvanadszor ért véget a világ egyik legrangosabb autóversenye. Egy hét után a csapatok, pályabírók és mindenki számára eljött a pihenés és az alvás ideje sokak szerint. De Le Mans-ban úgy tartja a mondás, hogy a leintéstől már a következő versenyre kell készülni. 2013 átmeneti év lesz, ahol még mostanihoz hasonló autókkal találkozhatnak a nézők, 2014-től viszont új szabályok várnak a sorozatra, ami felboríthatja a megszokott erősorrendet.
 
Ha érdekel a motortsport, és a sport világa, lájkold Facebook oldalunkat, ahol elsőként értesülhetsz híreinkről:
https://www.facebook.com/pages/Journality-Sportmánia

Szerző:
Noble
Vác
Férfi
1993
Követem
Michelisz és Huff a bajnokok – WTCC, Macau
A Lotus és a Jégember diadala – Formula-1, Abu Dhabi Nagydíj
Tavalyi formájában a Red Bull – Formula-1, Indiai Nagydíj
Vasárnapi gokartozás – WTCC Japán
A pálya változik, de Vettel nyer és vezet – Formula-1, Koreai Nagydíj
Vettel Suzukában is megállíthatatlan – Formula 1, Japán Nagydíj
Vettel az éjszaka ura - Formula 1, Szingapúri Nagydíj
Sivatagi show – WTCC USA
Hamilton örömével Európa búcsúzik - Formula-1, Olasz Nagydíj
Újrakezdés tömegbalesettel – Formula-1, Belga Nagydíj
Váci Világi Viharom
Hamilton életben tartotta reményeit – Formula-1, Magyar Nagydíj
Távozik a Chevrolet, de még tarol – WTCC Brazília
Alonso bajnoki babérokra tör – Formula-1, Német Nagydíj
Webber a győzelemig óvta a gumikat – Formula-1, Brit Nagydíj
Superstars a Hungaroringen!
Fergeteges búcsú Valenciától – Formula-1, Európa Nagydíj
Csoportbontás a foci EB-n
Az Audi nyert, Davidson megsérült
Nyolcvanadszor is Le Mans
A hetedik te magad légy! – Formula-1, Kanadai Nagydíj
Mint a képregényben – WTCC Portugália
Sonata Arctica – Stones Grow Her Name
Webber a hatodik győztes! – Formula-1, Monacoi Nagydíj
Defektes derbi – WTCC Ausztria
Narancssárga-feketébe öltözött a Hungaroring – WTCC Magyarország
Tarquini széttörte a magyar álmokat - WTCC Szlovákia
Visszatértek! - Új stúdióalbum a Dragonforcetól
Vettel újra az élen Bahreinben
Kis Mercedes-sztori
Hatból hat! – WTCC Marokkó
A Seat hazájában is a Chevrolet az úr – WTCC Valencia
Játék, függőség nélkül?
Formula 1, avagy a maláj esőtánc

« Előző cikk
Következő cikk »
Csoportbontás a foci EB-nCsoportbontás a foci EB-n
Lezajlottak a lengyel-ukrán közös rendezésű labdarúgó EB csoportmérkőzései. Többé-kevésbé érvényesült a papírforma, a legnagyobb ...
Nyolcvanadszor is Le MansNyolcvanadszor is Le Mans
80. alkalommal kerül sor a világ egyik legismertebb hosszú távú autóversenyére. A Le Mans szomszédságában lévő pálya embert ...

Legnépszerűbb cikkek »
Adrenalin Extrém Hétvége, KunmadárAdrenalin Extrém Hétvége, Kunmadár
Augusztus 16-18 között került megrendezésre a Kunmadarasi Extrém Hétvége, ami ezúttal is tartogatott meglepetéseket. ...

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése: