Kultúra/Kiállítás

Maffia avagy Koldusopera

2015. 04. 29. • Szerző: 12345
Maffia avagy Koldusopera

A Vígszínházban, márciusban mutatták be Bodó Viktor rendezésében a Koldusoperát. A Vígszínház és a Szputnyik Hajózási Társaság közös produkciója, mely egy modern, a mai világra nézve teljesen aktuális darab.

A két társulat már A revizor című előadásban is együtt dolgozott, szintén Bodó Viktor vezetésével, így a két mű között fellelhetőek hasonló művészi megoldások. A rendező az előadás alatt többször bevonta a nézőket a játékba, ilyenkor felkapcsolódtak a nézőtéri fények, ami ismét népszerűvé vált a színházban, illetve a színészek is előbukkantak váratlanul egy-egy páholyban és a sorok között is. Az egyébként csöppet sem unalmas előadást így még izgalmasabbá, illetve elgondolkodtatóvá teszi a nézők számára. Egy rendkívül hatásos jelenetet emelnék ki, mikor Peacock szerepében, Hegedűs D. Géza egy nézői véleményre kíváncsi.

A szereposztások kiválóan sikerültek, annak ellenére, hogy sokan fenntartásokkal nézték például Bicska Maxi szerepében Mészáros Mátét, aki rendkívül hitelesen alakította a bűnözőt, akiért vérre menő harcot vívnak a nők. Maxit látszólag nem izgatja, miközben a cellájában jóízűen falatozik és magyarázat nélkül marad mindkét nő. Börcsök Enikő Peacockné szerepében meghatározó a színpadon és a tőle megszokott profizmust és rutint láthattuk. Réti Adrienn, Lucy szerepében és Pető Kata Polly szerepében a két nő, akik a” feleség” posztra pályáznak állandó vitában állnak egymással, melyekben a gyors érzelem és hangulatváltások egyszerre komikusak és szívszaggatóak. Hajduk Károly Tigris Brown szerepének megjelenése kissé bohókásra sikerült, amellett, hogy a rendőrfőnöknek kéne a legkomorabb és legszigorúbb alaknak lennie, akitől mindenki fél a városban. Polly is így fejezte ki magát mikor apjának mutatta be leendő vőlegényét: „Brownnak hívják. De talán jobban ismered úgy, hogy Tigris Brown. Mert akinek van oka félni tőle, az mind Tigris Brownnak nevezi.” Ezt megerősítő, de ezzel ellentétes jeleneteket is láthatunk a színpadon.

A darab sok zenei betéttel van tarkítva, így a színészeknek hangjukkal is meg kell győzniük a közönséget, mely a legtöbb esetben sikerült, de néhány alkalommal a szöveg érthetőségének rovására ment a magas hang. A díszlet, illetve a hangeffektek parádésan tükrözték a modernizált hangulatot. Figyelemre méltó a színpad bal oldalán elhelyezett masina, melyből pont olyan üzenetet kap a kolduskirály, ami manapság sok mindenkivel előfordulhat….

Az előadás az egész színházat belevitte a történetbe, aki ott van abban a két-két és fél órában, mindenki szerepet kap a nézőket is beleértve. Távozás után a gondolkodás következik, melynek eredményeképpen valami változtatni akarás fog talán bekövetkezni a színházlátogatók körében. Ilyen és hasonló jó előadásokkal lehet népszerűbbé tenni az új felfogású, közérthetőbb színházi darabokat, illetve a régi klasszikusokat újra megszerettetni a kultúra iránt érdeklődő réteggel.


Szerző:
12345
Budapest

1994
Követem

« Előző cikk
Következő cikk »
Sztárok, stégek, teraszok és koktélbárokSztárok, stégek, teraszok és koktélbárok
Az idén kilencedik alkalommal jelentkező vízparti prémiumfesztivál, a MasterCard Balaton Sound minden eddiginél gazdagabb ...
Zűrzavar a fejbenZűrzavar a fejben
Meddig gondoskodhat egy gyermek az édesapjáról és mikor mondhatja azt, a saját életét szeretné élni? Ez az alapdilemmája ...

Legnépszerűbb cikkek »
Rémisztetették már halálra? És tízszer egymás után?
Horrorszínház BudapestRémisztetették már halálra? És tízszer egymás után?Horrorszínház
Hölgyeim és Uraim! Minden kedves vendégét túláradó borzongással várja Európa legsokkolóbb rémületgyára, a budapesti horrorszínház! ...

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése: