Keresés: Szerzői film

Államérdekből - Hány politikus megy moziba, ha a korrupció a téma?
A tegnapi nap magyar szinkronnal nézhettük meg a moziban Pierre Schöller: Államérdekből című, francia filmjét. A Transparency International szervezésében vetítésre kerülő filmre a szervezet az összes parlamenti képviselőt meghívta. A korrupcióról és a politikai élet szívtelenségéről, vezető beosztásban lévő képviselők köpönyegforgatásáról szóló alkotás igen érzékeny téma. Nem volt meglepő tehát, hogy a „parlamenti képviselőknek fenntartott helyek” táblácskával ellátott sorok szinte tátongtak az ürességtől. Tényként kell megjegyeznem ugyanakkor, hogy több mszp-s politikust is jelen volt.


Final Cut – szerelmes film a film szerelmeseinek
Pálfi György: Final Cut – Hölgyeim és Uraim című filmje igazán nagy meglepetést okozott a nagyközönségnek. A filmet normál „fizetős” mozizás keretein belül egyenlőre nem vetítik le a szerzői jogdíjak miatt. Külön szervezett, ingyenes vetítéseken lehet gyönyörködni az alkotásban.


Csak a szél - kritika
Egy társadalomban a mélyen gyökerező és váratlanul felszínre törő problémákra sokszor a kultúrában és művészetben igyekeznek először megoldást találni a társadalom tagjai, nem feltétlen jó megoldásokat, inkább csak lehetséges kiutakat kutatva. Mindezen törekvés a problémával való szembenézés első fontos állomása. Azt gondolom, nem mondok semmi újat azzal, hogy a "Csak a szél" hiányt pótló alkotás, a maga értékeivel és hiányosságaival együtt az első komolyabb próbálkozás a korábban említett szembenézésre.


Közönségtalálkozó Az ajtó című film bemutatója után
Igen, a film művészi! Olyan, amit mindenkinek látnia kell! Olyan film, amely hat az emberekre.


Terrence Malick és Az élet fája
Hogyan lehetséges az, hogy a '60-as, '70-es éveket is megélt rendezők munkái bekerülnek világszerte a plázák mozirészlegeibe azon filmek közé, amit a jóval '80-as évek után született rendezők produkálnak? Változó világunkban, a kasszasiker mozik és a tömegeket mozgató gombok nyomkodásának variációira újabb és újabb képletek születnek. Igényeink átalakulnak, bővülnek, de ugyanakkor ragaszkodásunk megmarad a notórius filmkészítőkkel szemben.


Fordítsd vissza! - Kritika
A sok jelölést – köztük a leghíresebb a Cannes-i filmfesztiválé -, valamint két díjat is elnyert Visszafordíthatatlan című film biztos, hogy az egyik, a nézőket leginkább megosztó mű a filmtörténelem során. Vagy pont az ellenkezője? Lehet, hogy mindenki azon a véleményen van, amin én is, hogy ez egy zseniálisan jó és borzalmas film egyben. Ha valaki leül, és megnézi, és valóban végignézi, és nem áll fel 5 perc után, akkor az a végére valószínűleg úgyis azt érzi majd, bárcsak el se kezdtem volna, vagy legalább is, hogy bár el tudnám felejteni.


Woody Allen, Franciaország, Happy End – Éjfélkor Párizsban
Alig hevertük ki a Férfit látok álmaidban című romantikus vígjátékot – ami se romantikus, se vicces nem volt –, már itt is a következő Woody Allen film. Az Éjfélkor Párizsban november 10-től látható a hazai mozikban.


Michael Haneke: A rejtély (2005)
A Rejtély 2005.-ben Haneke elhozta Haneke számára Cannes-ban a legjobb rendezés díját. Francia, oszták, német, olasz és amerikai koprodukcióban készült, mintegy 8 millió eurós költségvetésből. A film elsősorban a bűntudat, a múlttal való szembenézés és a felelősség témáját dolgozza fel. Az eredeti francia cím (Caché) inkább valami rejtett, eltitkolt dologra utal, ezért nem egészen pontos a Rejtély elnevezés. Haneke megint gondolkozásra készteti a nézőit, ennél a filmnél se hagyja, hogy passzív befogadók legyünk csak.


Berki Beáta interjúja Dr. Stőhr Lóránttal
Kávészünetben leültünk beszélgetni a filmről. Dr. Stőhr Lóránt a Zsigmond Király Főiskola Filmtanszékének docense matematika tanári diplomája megszerzése közben egyre nagyobb érdeklődéssel fordult a film iránt ezért párhuzamosan végezte a Színház- és Filmművészeti Egyetemet mozgókép tudományi szakon.


Képzések: Magyar Film és Média Intézet
1122 Budapest, Krisztina krt 2-4.