December 3-án a Toldi moziban lezajlott az első Green-Go Nemzetközi Rövidfilmverseny és Filmfesztivál, amelynek fókuszpontjában nemcsak az örökzöld-zöld környezetvédelem volt, hanem a természeti javak túlfogyasztásának a veszélyeire való felhívás, az erdeink és zöldfelületeink megőrzése illetve a szűkölő élelmiszerpiac alternatív megoldásai is.

Az eseményen jelen volt a Journality szerkesztősége is. A nyertes pályázatok méltán diadalmaskodtak, erről a nagytekintélyű zsűri magas szakértelemmel biztosította a nagyérdeműt.

Az egész napos programok, amelyek nemcsak minden korosztálynak, de a családoknak is szólt, és a pályázandó filmek levetítése után, 18:00-kor nyílt a vetítőterem, bemutatandó a megdicsőült nyertes remekműveket. Aki csak az utolsó vetítésre érkezett, annak ironikus módon a moziba érkezésekor meg kellett küzdenie magával a természettel is, ami szakadó téli eső alakjában jelentkezett, de teljes kárpótlást nyújtott odabenn, a kellemes hangulatú társaság és a több, mint kényelmes zsöllye. Az ülőhely ugyan kecsegtetett az alvás édes ábrándjával, de a vászonra levetített három győztes rövidfilm éppen az ellenkező hatást váltotta ki a nézőből.

Tóth Lívia: ExitÉlés vizsgafilmje a videoklipekre jellemző dinamikával és vizualitással hívja fel a figyelmet a társadalom intoleránsságára mind egymás, mind a környezetünk felé. A kezdő képsorokban a természettel még kapcsolatban lévő vidéki tájakról berobogunk a nagyváros betondzsungelébe, ahol a tömeg, embertelen nyomor, és hulladékképzés dandárja zajlik.

A Szuperváros projekt közösségi kertek témakörével foglalkozó azonos című darabja kedves animáción keresztül értelmezi, magyarázza és propagálja a települések ’senki földjének’ egyik alternatív, és ugyanakkor talán leghasznosabb módját, még ha ez kissé kommunisztikus – és valljuk be: hazánkban utópisztikus – elképzelés is.

És végezetül Hollósi Lajos: Egyszer volt rövidkéje zárta a nyertes művek csoportját, a maga falanszteri rémületével. A kipusztult élőlények múzeumban való egyedüli látványa – és ott is csak, mint gépek – lassan a valóság egyik szelete lesz, és nem csak szocialista utópisták és drámai költemények megrázó eleme.

A nyertes művek vetítése után az öttagú zsűri stílszerűen újrahasznosítható papírszékeken helyet foglalva beszélték meg a verseny filmjei elbírálásának részleteit pro és kontra, miközben megerősítették a nézőkben a természethez való pozitív viszonyulást, amihez a film, mint a leguniverzálisabban értelmezhető művészeti forma tökéletes alapanyagot nyújt.
A fesztivál nemzetközi volt, hiszen a pályaművek közül található volt kanadai, Új-zélandi származású film is, a közönségdíjat pedig az indiai Save Trees nyerte.

Mivel a Green-Go Fest első alkalommal került megrendezésre, a széles körű publicitás és a kulturális nyomaték igencsak elmaradt a tartalom ígéretes ereje ellenére. Biztosak lehetünk benne, hogy a következő fesztivál már jóval nagyobb port fog felverni főleg a fővárosi közönség között, még ha ezért porhintés helyett több rövidfilmben kell is elverni a port a környezetszennyező viselkedéseken.