Nagy felelősséggel járó munkájuk mellett SZABADON élnek, játékosak és szívesen feszegetik a határokat. Buliznak, isznak mindketten, mindemellett látszatra tökéletes az életük. Azonban Mila tudja hol a határ, Javier viszont egyre keményebben iszik, és az állása is veszélybe kerül. Véletlenek során kiderül, hogy Mila teherbe esett, és már elő is jegyezték abortuszra.

Mila meghozza eddigi legnagyobb döntését: a gyereket megtartva vállalja, hogy visszatérjenek Javier szülőföldjére, ahol új életet kezdhetnek. Azonban a sors közbeszól, és maradni kénytelenek a gyermek születéséig. Javier egyre távolabb sodródik egyetlen szerelmétől, és a valóságtól is. A munka nélkül maradt férfi egyre aggasztóbban kezd viselkedni, festékesvödrök között éli mindennapjait egy soha véget nem érő lakásfelújítás közepette, ha már költözni nem lehet. A féltékenység is felüti a fejét, de nem kellőképpen kidolgozott ez a szál, legalábbis nem lehet komolyan venni. Szimbólumokból, rejtett utalásokból azonban nincs hiány.

Szereplőink szenvednek a sorstól, de leginkább saját tehetetlenségük rabjai, ami egy kicsit idegesítő. Az az érzésünk támad, hogy a rendezőnő túl sok mindent szeretett volna elmondani egy filmben, csak nem találta meg hozzá a megfelelő arányokat. A szereplők lecsúszását illetve szétcsúszását nem lehet egyszerűen lineárisan ábrázolni, hogy ez a film erőssége, vagy gyengesége-e, mindenki döntse el maga.

Mindenesetre a romantikus pillanatokra vágyóknak jó választás lehet, főleg ilyen borongós, hűvös kora nyári napokon.

 

  • Eredeti cím: À coeur ouvert
  • Műfaj: szinkronizált francia-argentin romantikus film
  • Rendező: Marion Laine
  • Játékidő: 87 perc
  • Főszereplők: Juliette Binoche (Az angol beteg, Csokoládé, Cosmopolis), Édgar Ramírez (Zero Dark Thirty – A bin Láden-hajsza, A Bourne-ultimátum)

Előzetes